Burmistrz Suchania informuję, że pozyskała środki finansowe na wymianę 75 przestarzałych źródeł ciepła opartych o spalanie węgla na terenie Gminy Suchań w ramach Zachodniopomorskiego Programu Antysmogowego.Całkowity koszt projektu to 674 475,00 zł, pozyskana kwota dofinansowania z środków UE 534 720,00 zł.
W związku z powyższym mieszkańcy gminy Suchań mają możliwość otrzymania dofinansowania w wysokości 7.500 zł na likwidację przestarzałego źródła ciepła, które będzie można zamienić na:
- ogrzewanie oparte o odnawialne źródła energii,
- ogrzewanie oparte o spalanie gazu ciekłego (z butli),
- ogrzewanie elektryczne,
- ogrzewanie olejowe,
- ogrzewanie oparte na paliwie stałym - piec na pellet lub ekogroszek.
Mając powyższe na uwadze od 04 maja 2021 r. rusza nabór zgłoszeń dla osób zainteresowanych wymianą przestarzałych źródeł ciepła na podstawie następujących zasad:
- wnioski przyjmowane będą tylko od osób fizycznych,
- inwestycja nie może być rozpoczęta przed zgłoszeniem do programu i podpisaniem umowy grantowej,
- w budynku lub lokalu mieszkalnym wskazanym do wymiany źródła ciepła nie może być prowadzona działalność gospodarcza,
- budynek/lokal mieszkalny musi spełniać warunek efektywności energetycznej (EPH+W maksymalnie 150 kWh/m2 na rok - warunek potwierdzony świadectwem charakterystyki energetycznej (audytora wybiera i koszty ponosi gmina),
- nieruchomość musi znajdować się na terenie Gminy Suchań,
- planowany do instalacji nowy piec na pellet lub ekogroszek - musi spełniać minimalny standard emisyjny klasy 5, posiadać automatyczny podajnik paliwa, bez rusztu awaryjnego ani elementów umożliwiających jego zamontowanie,
- zgłoszenia o przyznanie grantu rozpatrywane będą do dnia przekroczenia limitu środków finansowych przeznaczonych na realizację projektu,
- za termin złożenia zgłoszenia uważa się datę doręczenia / wpływu (w przypadku nadania za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. lub innego operatora pocztowego) do Urzędu Miejskiego,
- kolejność zgłoszeń ustala się na podstawie kolejności numeru kancelaryjnego.
Szczegółowe zasady naboru zamieszczone zostały w regulaminie w załączniku poniżej. W przypadku dodatkowych pytań proszę kontaktować się z Panią Kamilą Krzysztofik pod numerem telefonu 91 562 40 15 wew. 30 lub mailowo: krzysztofik@suchan.pl.
Niezbędne dokumenty dotyczące naboru można pobrać poniżej lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Suchaniu, ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań.
Wypełniony formularz wraz z załącznikami należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Suchaniu – osobiście lub pocztą.
UWAGA!!! – Wnioski które wpłyną do siedziby Urzędu Miejskiego w Suchaniu przed dniem rozpoczęcia naboru tj. przed 04 maja 2021 r. nie będą rozpatrywane.
- Zał_1-Formularz zgłoszenia
- Zał_2-Rozliczenie umowy
- Zał_3-wzór umowy o przyznanie Grantu
- Regulamin naboru