Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19.08.2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Urząd Miejski w Suchaniu zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanymi dalej „osobami uprawnionymi”.
Świadczenie usługi dla osoby uprawnionej jest bezpłatne i realizowane będzie podczas wizyty osoby uprawnionej w siedzibie Urzędu Miejskiego w Suchaniu.
Osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania z usług tłumacza języka migowego do komunikowania się z tutejszym Urzędem w sprawach, dla których właściwy jest Burmistrz Suchania, proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej na 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenia można dokonać e-mailem, listowanie lub telefonicznie przez inną osobę do:
Urzędu Miejskiego w Suchaniu
ul. Pomorska nr 72
73-132 Suchań
e-mail sekretariat@suchan.pl
tel. 91 562 40 15, 91 562 40 29
Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko osoby uprawnionej i ewentualnie osoby przybranej,
- propozycję terminu skorzystania ze świadczenia,
- rodzaj sprawy jaką chcemy załatwić w Urzędzie Miejskim w Suchaniu,
- kontakt zwrotny, na który zostanie wysłana informacja z potwierdzeniem spotkania,
W kontaktach z Urzędem Miejskim w Suchaniu osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy „osoby przybranej”.
Osoba przybrana jest to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.
Po otrzymaniu zgłoszenia tutejszy Urząd zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym.
W przypadku braku możliwości realizacji takiego świadczenia tutejszy Urząd zawiadomi osobę uprawnioną (podając uzasadnienie) i jednocześnie wyznaczy możliwy termin realizacji świadczenia lub wskaże inną formę realizacji uprawnień.