Archiwalna Strona Suchań - Wymiana pieców - informacja

Miasto i Gmina Suchań

herb

Oficjalny serwis gminy

  • Pic 1
  • Pic 2
  • Pic 3
  • Pic 4
  • Pic 5
  • Pic 6
  • Pic 7
  • Pic 8
  • Pic 9
  • Pic 10
Dziś jest piątek 19 maja 2023, imieniny: Piotra i Mikołaja
Wymiana pieców - informacja

dodano: 2021-04-19 17:39:01

Burmistrz Suchania informuję, że pozyskała środki finansowe na wymianę 75 przestarzałych źródeł ciepła opartych o spalanie węgla na terenie Gminy Suchań w ramach Zachodniopomorskiego Programu Antysmogowego. Całkowity koszt projektu to 674 475,00 zł, pozyskana kwota dofinansowania z środków UE  534 720,00 zł. 

W związku z powyższym mieszkańcy gminy Suchań mają możliwość otrzymania dofinansowania  w wysokości 7.500 zł na likwidację przestarzałego źródła ciepła, które będzie można zamienić na:

  1. ogrzewanie oparte o odnawialne źródła energii,
  2. ogrzewanie oparte o spalanie gazu ciekłego (z butli),
  3. ogrzewanie elektryczne,
  4. ogrzewanie olejowe,
  5. ogrzewanie oparte na paliwie stałym - piec na pellet lub ekogroszek.

Mając powyższe na uwadze od 04 maja 2021 r. rusza nabór zgłoszeń dla osób zainteresowanych wymianą przestarzałych źródeł ciepła na podstawie następujących zasad:

  • wnioski przyjmowane będą tylko od osób fizycznych,
  • inwestycja nie może być rozpoczęta  przed zgłoszeniem do programu i podpisaniem umowy grantowej,
  • w budynku lub lokalu mieszkalnym wskazanym do wymiany źródła ciepła nie może być prowadzona działalność gospodarcza,
  • budynek/lokal mieszkalny musi spełniać warunek efektywności energetycznej (EPH+W maksymalnie 150 kWh/m2 na rok -  warunek potwierdzony świadectwem charakterystyki energetycznej (audytora wybiera i koszty ponosi gmina),
  • nieruchomość musi znajdować się na terenie Gminy Suchań,
  • planowany do instalacji nowy piec na  pellet lub ekogroszek  - musi spełniać minimalny standard emisyjny klasy 5, posiadać automatyczny podajnik paliwa, bez rusztu awaryjnego ani elementów umożliwiających jego zamontowanie,
  • zgłoszenia o przyznanie grantu rozpatrywane będą do dnia przekroczenia limitu środków finansowych przeznaczonych na realizację projektu,
  • za termin złożenia zgłoszenia uważa się datę doręczenia / wpływu (w przypadku nadania za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. lub innego operatora pocztowego) do Urzędu Miejskiego, 
  • kolejność zgłoszeń  ustala się na podstawie kolejności numeru kancelaryjnego.

Szczegółowe zasady naboru zamieszczone zostały w regulaminie w załączniku poniżej. W przypadku dodatkowych pytań proszę kontaktować się z Panią Kamilą Krzysztofik  pod numerem telefonu 91 562 40 15 wew. 30 lub mailowo: krzysztofik@suchan.pl.   

Niezbędne dokumenty  dotyczące naboru można pobrać poniżej lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Suchaniu, ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań.

Wypełniony formularz wraz z załącznikami należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Suchaniu  – osobiście lub pocztą.

UWAGA !!! – Wnioski które wpłyną do siedziby Urzędu Miejskiego w Suchaniu przed dniem rozpoczęcia naboru tj. przed 04 maja 2021 r. nie będą rozpatrywane.

Zał_1-Formularz zgłoszenia

Zał_2-Rozliczenie umowy

Zał_3-wzór umowy o przyznanie Grantu

Regulamin naboru


e-Urząd

Narodowy Spis Powszechny Ludnosci i Mieszkań 2021

Elektroniczna Wizytówka

Nasz kanał TV

System informacji przestrzennej

© 2011 Gmina Suchań.
Wszystkie prawa zastrzeżone. | Deklaracja dostępności
Wykonanie i obsługa techniczna ALFA TV
alfaCMS 3 - Strony Internetowe
Archiwalna Strona